Facebook-frienda?

Jag har lite funderingar kring det här med att frienda personer på facebook. När är det egentligen okej att frienda någon? När man har träffat personen en gång? Två gånger? Tre gånger? Om man har pratat ett visst antal minuter? "Nu har jag samtalat med den här individen i 7 och en halv minut. Efter dagen/kvällen/nattens slut och jag har sovit tills nästa morgondag så är det okej för mig att skicka en vännerförfrågan."
När vet man? Och när bör man? Ska man följa sin känsla? Eller ska man backa och vänta? Vilka konsekvenser eller fördelar kan respektive val ge?
Yes, jag har absolut inget bättre för mig än att sitta och analysera och diskutera med mig själv om när det är okej att frienda en person. Och jag menar personer i allmänhet, vi behöver inte ta hänsyn till om du har en fling med personen i fråga, vill ha en fling, vill bli kompis, vill förstöra personens liv eller gifta dig med denne.

Rent och helt allmänt. När är det okej? Och med detta vill jag finna ett svar till vad jag borde göra. Jag skiter alltså fullständigt i andra människors beslutsångest jag vill bara ha lite hjälp, och med det kanske jag hjälper er.

Nu tänkte jag, snart, försöka sova. Om jag kan vill säga, har lite problem med det där just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0